Goa - Reisverslag uit Bombay, India van Kim en Evelien - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Bombay, India van Kim en Evelien - WaarBenJij.nu

Goa

Blijf op de hoogte en volg Kim en Evelien

01 Mei 2014 | India, Bombay

Goa,

Joepie vandaag gaan we naar Goa!
Alle trein en busreizen zaten vol dus moesten wij helaas lekker decadent met het vliegtuig, wat een straf na ons treinavontuur van en naar Sangli.
Na een uurtje vliegen zijn we in Goa. We hebben nog geen voet buiten het vliegveld gezet en we worden door 10 mannen zowat aangevallen om met hun taxi mee te rijden. Het was echt niet normaal, geen ontkomen aan, hoe ze ons bleven volgen en roepen dat ze 'airco' en een 'good price' willen geven. Dit was voor ons echt het toppunt, om gek van te worden. Uiteindelijk in de taxi was het doodeng want de chauffeur scheurde als een gek over de smalle weggetjes en haalde in voor bochten, verschrikkelijk!
Gelukkig levend aangekomen in ons hotel waar we onze spullen hebben neergegooid en op verkenning uit zijn gegaan. Na 100 meter zijn we al op het strand waar we een mooie 'beach shack' uitzoeken voor
borrel, geweldig uitzicht, ondergaande zon en een diner. De cocktails waren al snel gevonden :-)
Heerlijk avondeten en twee cocktails verder waren we allebei aangeschoten, haha, wat wil je na drie weken geen alcohol.
We zijn vroeg ons bedje ingerold.

Zaterdag hebben we de hele dag ook het strand doorgebracht onder het genot van een boek, hapjes, drankjes en zonneschijn.

Zondag zijn we vroeg opgestaan want het is sight seeing dag.
Eerst zijn we naar Old Goa gegaan waar we twee hele mooie kerken hebben bezichtigd.
Hierna zijn we verder getrokken naar Ponda waar de 'spice fields' zijn. 130 hectaar aan velden waarvan we twee hectare hebben bezichtigd.
Er worden allerlei verschillende specerijen verbouwd geheel biologisch. Na een rondleiding en uitleg over alle specerijen hebben we afgesloten met een biologische lunch.
Op de spicefarm moet hard gewerkt worden maar dat word gedaan door de olifanten. Kim heeft nog nooit op een olifant gereden dus dat hebben we even geregeld. Kim kiest de grootse uit. Hij is al 52 jaar en heeft slagtanden van wel 2 meter lang. Een hele gave ervaring!
Op de terugweg pikken we nog even een tempeltje mee. Dit is een heel mooie, goed onderhouden tempel.
Omdat vandaag de koning zijn verjaardag viert hebben wij dit op passende wijze gevierd in een klein restaurantje.

Maandag super vroeg opgestaan want vandaag gaan we krokodillen spotten. Nou dat leuke idee werd meteen de kop ingedrukt toen de taxichauffeur kwam vertellen dat er eind april geen boten meer gaan.
De taxichauffeur geeft aan dat hij ons wel naar andere bezienswaardigheden wil rijden. Dit hebben we afgeslagen en zijn heel stoer naar 'Palolem Beach' vertrokken. Nou stoer hoor ik je denken maar daarvoor zijn we met een lokale bus gegaan, een 2 uur durende busreis tussen de Indiers. Samen passen we niet op een bankje, wij zijn veel te groot voor deze bus. Mannen en vrouwen horen apart te zitten en bij elke bushalte wordt er vaart geminderd maar niet gestopt.
'Palolem Beach' is mooi en erg romantisch, je kunt er logeren in strandhuisje en het strand ligt vol met kleurrijke vissersboten.
Dan weten jullie meteen waar we volgend jaar rond deze tijd te vinden zijn :-)
Na de klamme, warme busreis de zee ingesprongen en de dag afgesloten met kreeft en cosmopolitains :-)

Dinsdag weer een rustdagje ingepland en genoten op het strand. Net na zonsondergang een romantisch tafeltje voor twee, aan het water met onze voeten net niet in de branging, bemachtigd en volop genoten van twee vers gevangen krabben en calamaris.

Woensdag, laatste dagje.
Weer heel vroeg opgestaan om dolfijnen te gaan spotten. Helaas hebben de dolfijnen zich niet laten zien vandaag :-(
Een beetje teleurgesteld zijn we gaan ontbijten.
Na een beetje gechagerijn, bedenken we om toch maar te gaan Parasailen.
Waaaaaaaaah, gaan we het doen? Ja echt? Neeeeeee man is veel te hoog. Kom we doen het gewoon. Echt? Ja echt!
Wow wat was dat spannend maar ow wat was dit een gave ervaring.
Een beter einde van deze heerlijke dagen aan het strand konden we ons niet wensen.

Weetjes:
- Evelien heeft op een haar na niet in haar broek geplast. Een miljoenen stad zonder wc, wtf!
- Kim maakte zich meerdere maken erg kwaad omdat er hakenkruizen op de muren waren geschilderd. Bij navraag blijkt dit een bekend Hindi teken te zijn.
- Mannen en vrouwen moeten overal apart zitten, in de kerk, op school, in de trein en in de bus staat er zelfs boven de zitplaats 'for women only'.
- We zijn kei goed geworden in onderhandelen.
- Als toetje krijg je hier ijs en ranja met noodles(we durven het niet te proeven).
- Indiers zijn klein en dun maar eten 5x zoveel als ons.
- 1 kop koffie word met 5e gedeeld.
- Evelien werd aangemoedigd door 10 andere fatsoenlijke mannen toen ze kwaad werd op een man die naar Kim haar kont bleef staren.
- Voor 2,50 hebben we 4 uur in een streekbus gereisd(kunnen ze in Nederland nog wat van leren).

• 01 Mei 2014 - 17:55

Tim:

Jaloers!!

(Heb btw ook last van staar ;))

• 01 Mei 2014 - 19:42

Patries:

Jeeeeej bijna komt mn beste terug!!! Kan niet wachten!!! Doe voorzichtig en tot snel!! Xx

Verslag uit: India, Bombay

Kim en Evelien naar India

In India gaan wij twee projecten van het Leger des Heils aandoen om hier een steentje bij te dragen.
Tijdens het eerste gedeelte van onze reis verblijven wij in Mumbai. In Mumbai staat het kinderhuis Sion voor meisjes van 6 tot 20 jaar.
'Sion biedt opvang en is tegelijk een school voor (wees)kinderen. Ze leren op eigen benen te staan en maken kennis met de bijbel. Maar liefst honderdtwintig kinderen gaan naar school bij Sion. Ze leren er computeren, verplegen en kleren te maken. Bovendien heeft Sion contacten en uitwisselingen met andere scholen. Als de kinderen willen, kunnen ze ook op een andere school colleges bezoeken.'

Tijdens het tweede deel van onze reis vertrekken naar de andere kan van het land richting Stuartpuram. In dit dorpje staat een hostel voor jongens en meisjes van 6 tot 12 jaar.
'Het Leger des Heils in India runt in het dorpje Stuartpuram een hostel voor jongens en meisjes van zes tot twaalf jaar. Stuartpuram is ooit gesticht als een plaats om criminele stammen onder te brengen. Honderd jaar geleden schakelde de regering het Leger des Heils in om het nodige welzijnswerk op te zetten. Het Leger begon er een lagere en een middelbare school en het hostel. Vlak bij het hostel werd ook een korps (kerkelijke gemeente van het Leger des Heils) gevestigd. De kinderen uit het hostel worden actief betrokken bij de zondagse samenkomsten en andere activiteiten.
Het tehuis staat open voor kinderen uit arme gezinnen, ongeacht afkomst of religie.'

Deze mooie projecten hebben geld nodig voor schoenen, schoolboeken, nieuw beddengoed en een speelplaats.
Met jullie hulp zouden wij graag een mooi bedrag meenemen naar India om daar spullen voor de kinderen aan te schaffen.