carrière maken in India - Reisverslag uit Bombay, India van Kim en Evelien - WaarBenJij.nu carrière maken in India - Reisverslag uit Bombay, India van Kim en Evelien - WaarBenJij.nu

carrière maken in India

Blijf op de hoogte en volg Kim en Evelien

14 April 2014 | India, Bombay

Lekker een dagje vrij na 5 dagen druk bezig geweest te zijn.
Jullie denken vast dat we een grapje maken maar we zijn gevraagd om in een Bollywood film mee te spelen, haha, dat geweldige aanbod konden we natuurlijk niet afslaan. Zaterdagochtend dus om 6 uur uit bed en op naar de verzamelplek waar we om 7 uur vertrekken. Dit loopt, heel Indisch zeker een uur uit en dan zijn we eindelijk onderweg. Na ongeveer 1,5 uur in de bus rijden we een klein straatje in. We zijn erg benieuwd wat vandaag ons gaat brengen, het ziet er niet erg goed uit. We slingeren tussen kleine vieze huisjes door maar belanden uiteindelijk bij een echte filmset. Het ziet er allemaal heel echt en mooi uit. We hebben nu nog steeds geen idee in wat voor film we terecht komen of wat we moeten doen.

Nadat we lekker ontbeten hebben wordt er kleding voor ons uitgezocht. We mogen allebei in het wit. Evelien een mooie Sari, waar ze heel blij mee is en Kim een wit pak, net een tent. Het begint dus erg goed. Vervolgens worden we naar onze kleedkamer gebracht, hier mogen we ons omkleden en wordt ons haar gedaan. We hadden ook een make-up artist verwacht maar deze is niet aanwezig dus lekker make up loos de film in.

Op de set is het echt mega chaotisch en inefficiënt, ook weer typisch Indisch. We worden ergens neer geplant en mogen hier vervolgens z'n 30 minuten in 40 graden zon staan, hier zijn wij, met onze lichte huid, niet tegen bestand. Later zal blijken dat niemand hier tegen bestand is. We beginnen de film wit en eindigen de opnames rood.
Na een tijdje, waarin nog steeds niet gefilmd is, besluiten we in de schaduw te gaan zitten. Hier worden we weer enkele momenten later vandaan gehaald, waarna we op het podium naast de hoofdrolspeler als figuranten neer worden gezet. Haha de grap is compleet nu. Dit was niet wat we verwacht hadden maar, braaf als we zijn, nemen we toch maar plaats. We worden tegenover elkaar gezet, erg goed voor de lachspieren maar minder goed voor de concentratie.

Daar staan we dan, op het heetst van de dag pal in de zon tussen mensen die het allemaal wel erg serieus nemen.
Wanneer de opname dan echt begint houden we het bijna niet meer van het lachen. Daar staan we dan op het podium voor 300 mensen en 10 camera's naast een indische 'top' acteur.
We hebben erg om onszelf gelachen maar vooral ook om andere mensen. We horen achteraf dat zelfs het hele publiek bestaat uit Indische junior actors, die het graag willen maken in Bollywood. Iedereen is dus jaloers op onze rol waar wij de hele dag veel grappen over gemaakt hebben.

Al bij al was het een erg leuke dag, veel mensen leren kennen en we zijn, zoals elke dag hier, weer behandeld als ware prinsesjes.

Toen de dag geëindigd was stond de bus weer klaar om ons terug naar het hotel te brengen. Dit past echter niet bij de grote rol die we in de film hebben mogen spelen vandaag dus regelen we dat we lekker in een auto met airco worden terug gebracht door iemand die in de filmstudio werkt. Hahaha, goed geregeld. De rest van de bus maken we wijs dat we ons contract moeten tekenen dus daarom een lift krijgen.
Een dag om nooit te vergeten.

De volgende dag (zondag) gaat de wekker weer op tijd. Want ja we moeten naar de kerk bij het Leger des Heils. Met goede zin vertrekken we richting het Leger des Heils terrein.
We zijn erg vroeg en gaan dus van te voren nog even op bezoek bij major Ashok, zijn vrouw en kinderen.

We zullen even kort vertellen wie major Ashok eigenlijk is, jullie hebben deze naam ondertussen al meerdere malen voorbij zien komen.
Nog in Nederland hebben we al veel mailcontact gehad met major Ashok. Hij noemt ons in zijn mail al meteen friends dus we hebben er vertrouwen in dat het een erg vriendelijke man zal zijn. Hij heeft ons bij aankomst opgehaald van het vliegveld. Het contact begint een beetje verlegen maar het klikt al snel. Major Ashok gaat met ons naar alle projecten, gaat met ons lunchen, shoppen en alles wat we eigenlijk door de weeks doen hier. Hij vraagt ons het hemd van het lijf over Nederland en wij op onze beurt hem over India. We kunnen erg met hem lachen, al heeft hij waarschijnlijk niet altijd in de gaten dat we om hem lachen. Major Ashok leert ons elke dag weer vanalles, alles wat we kopen regelt hij voor 'a good price' en hij leert ons echt Indisch eten.

De kerkdienst in in Marati dus verstaan doen we het niet maar het is een leuke ervaring. En in de dienst wordt veel gezongen en muziek gemaakt. We worden welkom geheten en mogen een bos bloemen in ontvangst nemen.

Na de kerkdienst hebben we 'cold drinks' gehad bij major Ashok thuis waarna we met zijn vrouw en dochter op pad gegaan zijn om te lunchen en Indische kleding te kopen voor ons. Na een aantal winkels gehad te hebben slagen we beide dankzij onze goede gidsen.

's Avonds nog even over de boulevard gelopen en gegeten en onze dag zit er weer op. De dagen vliegen hier echt voorbij maar we hebben ook het idee dat we er allang zijn doordat we al zoveel hebben gedaan.
Morgen weer lekker aan de slag bij de projecten!

• 14 April 2014 - 13:21

Linda Bijsterveld:

Erg gelachen om dit verslag, vooral om "De rest van de bus maken we wijs dat we ons contract moeten tekenen dus daarom een lift krijgen". Nu al de kapsones van echte filmsterren ;)

Verder klinkt het nog steeds fantastisch. Fijn ook, dat jullie zo'n fijne 'begeleider' getroffen hebben.

Geniet x 100!

Dikke kus,
    Jens, Linda en Robin

• 14 April 2014 - 13:46

Shandor:

Ware prinsesjes! :) Leuk!

• 14 April 2014 - 14:54

Patricia En Ruud :

Hey kanjers, weten jullie ook hoe de film gaat heten en wanneer we hem kunnen zien? Wij zijn zeeer benieuwd! Echt leuk joh! Xx Ruud en Patricia

• 16 April 2014 - 06:54

Marij:

@Kim, dat je ook een filmtalent bent wist ik niet, zetten we bij je lijstje
    @Evelien, ook jij een weer een nieuwe ervaring erbij en jullie zijn pas 1,5 week in India!

Verslag uit: India, Bombay

Kim en Evelien naar India

In India gaan wij twee projecten van het Leger des Heils aandoen om hier een steentje bij te dragen.
Tijdens het eerste gedeelte van onze reis verblijven wij in Mumbai. In Mumbai staat het kinderhuis Sion voor meisjes van 6 tot 20 jaar.
'Sion biedt opvang en is tegelijk een school voor (wees)kinderen. Ze leren op eigen benen te staan en maken kennis met de bijbel. Maar liefst honderdtwintig kinderen gaan naar school bij Sion. Ze leren er computeren, verplegen en kleren te maken. Bovendien heeft Sion contacten en uitwisselingen met andere scholen. Als de kinderen willen, kunnen ze ook op een andere school colleges bezoeken.'

Tijdens het tweede deel van onze reis vertrekken naar de andere kan van het land richting Stuartpuram. In dit dorpje staat een hostel voor jongens en meisjes van 6 tot 12 jaar.
'Het Leger des Heils in India runt in het dorpje Stuartpuram een hostel voor jongens en meisjes van zes tot twaalf jaar. Stuartpuram is ooit gesticht als een plaats om criminele stammen onder te brengen. Honderd jaar geleden schakelde de regering het Leger des Heils in om het nodige welzijnswerk op te zetten. Het Leger begon er een lagere en een middelbare school en het hostel. Vlak bij het hostel werd ook een korps (kerkelijke gemeente van het Leger des Heils) gevestigd. De kinderen uit het hostel worden actief betrokken bij de zondagse samenkomsten en andere activiteiten.
Het tehuis staat open voor kinderen uit arme gezinnen, ongeacht afkomst of religie.'

Deze mooie projecten hebben geld nodig voor schoenen, schoolboeken, nieuw beddengoed en een speelplaats.
Met jullie hulp zouden wij graag een mooi bedrag meenemen naar India om daar spullen voor de kinderen aan te schaffen.